Uudet (16.10.2008) pelikuvat
Vaihenäyttö (Chapter kartta)
Yleiskuva sotatapahtumista neuvostoliittolaiskampanjan ensimmäisen tehtävän (missionin) sektorilla.
Tykistön toiminta
Pelimoottori tarjoaa monipuoliset toiminnot. Yksi kätevimmistä on monipuolisen ampumainformaation (ampumasektori, pisin ja lyhin kantama) näyttäminen helposti ja nopeasti ymmärrettävässä muodossa.
P.S. Huomasithan metsään piilotetun puolijoukkueteltan?
Raskas rautatietykistö
Raskas neuvostoliittolainen rautatietykistö yrittää pistää suomalaisten asemia maan tasalle Koiviston taisteluissa. Uskotko että tämä onnistuu? Lue historialliset kirjat tai pelaa Talvisota: Icy Hell peliä - niin saat tietää!
Väijytys
Suomalaisten ensimmäinen puolustuslinja on tuhottu ja neuvostojoukot ryntäävät heti toisen linjan kimppuun. Yksinäinen aiemmista hyökkäyksistä selvinnyt neuvostotankki rynnäköi suojajoukkojen saattamana omien tueksi, muttei huomaa läheisellä kukkulalla väijytysasemassa olevaa 25 PstK/37 panssarintorjuntatykkiä...
Bunkkerin tuhoaminen
Hyökkääjät ovat menettäneet paljon joukkoja, mutta he ovat pystyneet valtaamaan suomalaisten tukikohdan. Menestys ei tosin ole täydellinen - alueelle on jäänyt ainakin yksi vielä tiukasti puolustautuva suomalaisbunkkeri. Niin kuin suurimmassa osassa suomalaisbunkkereista, tässäkin on vain konekivääriaseistus. Tietokoneälyn ohjaamat neuvostojoukot päättävät sijoittaa oman panssarivaununsa bunkkerin ampuma-aukon eteen ja käyttää tankin runkoa suojana bunkkerin valtauksessa.
Tätä taktiikkaa käytettiin myös todellisuudessa, mutta toimiiko se tässä tapauksessa? Jos katsot kuvaa tarkkaan, niin huomaat että... ;o)
Raskas rannikkotykistö satamassa
Raskas rannikkotykistö suorittamassa torjunta-ammuntoja Koiviston satamassa.
Korpisoturit
Puna-armeija hyökkää. Koska puolustajien ketju on käynyt vaarallisen harvaksi, hyökkääjä onnistuu yrityksessään, vai onnistuuko? Ehkei sentään. Tarkkaan katsoen huomaat, että tukikohdassa on säilynyt hengissä vielä puolijoukkueellinen puolustajia! Näkyvissä olevien lisäksi metsän kätköstä saattaa löytyä lisääkin hyvin naamioituneita suomalaissotureita. Hyökkääjän on vaikea havaita kuolemaa niittävää konekivääripesäkettä tai huomata koko ajan tuliasemaa vaihtavan panssarintorjuntatykin sijaintia. Jalkaväki hyökkää ja kaatuu - ehtimättä nähdä, mistä syöksyn pysäyttänyt kuula tuli.
Valitettavasti pelimaailmassa kaikkea ei voi toteuttaa täysin autenttisesti - hyvästäkään yrityksestä huolimatta. Pelikelpoisuus edellyttää, että pelaaja näkee, mitä hän tekee. Siksi sotilaat voi erottaa erivärisistä mantteleista (NL: ruskea, Suomi: harmaa). Samoin bunkkerit näkyvät todellisuutta paremmin. Historiallisesti tarkan esityksen ja pelin yhdistelmä edellyttää kompromisseja.
Kenttäkorjaamo toiminnassa
Pioneerit (engineers/teknikot) ovat tärkeässä osassa kun on räjäytettävä tai korjattava jotakin. Esimerkkinä olkoon tämä tilanne. Suomalaiset ovat rakentaneet hyvin suunnitellun puolustuslinjan juoksuhautoineen, bunkkereineen ja miinoituksineen, mutta urheat neuvostojoukot ovat karkottaneet lopulta sitkeät puolustajat. Joukkojen rynnätessä vetäytyvän vihollisen perään on taistelukentälle jäänyt yksi neuvostovaunu, joka on muuten taistelukykyinen, mutta rikkoutuneen telaketjun takia kykenemätön liikkumaan. Onneksi paikalle on saatu pioneeriyksikkö korjaamaan vauriot. Panssarivaunu jatkaa pian tehtäväänsä - kiinnittäen tällä kertaa erityistä huomiota alueella oleviin miinoituksiin!
Pommitus
Neuvostoliittolaiset raskaat strategiset pommituskoneet suorittamassa tehtävää. Hurjalta näyttää, mutta onneksi suomalaiset ovat ehtineet vetää omat joukot ajoissa pois. Mutta antaako seuraavalla kerralla onni myöten? Pelaa ja vaikuta!
Hieman vanhemmat pelikuvat
SK2 bunkkeri
Neuvostojoukot yrittävät vallata yhtä Mannerheimin linjan parhaista bunkkereista. Summa-Hotinen
Puna-armeijan leiri
RKKA:n (työläisten ja talonpoikien punainen armeija) joukkojen leiri Suurniemen lähettyvillä
Suomalainen Fokker
Neuvostohiihtäjät ylittävät tien Suurniemen kohdalla
Pudonnut Po-2 lentokone
Suomalainen hiihtopartio tarkastaa puna-armeijan pudonneen Po-2 lentokoneen paikkaa, Summa-Hotinen
Panssariesteiden ylitys
Suomalaisten asemien valtaamisyritys, Summa-Hotinen
Ilmahälytys!
Suomalainen Fokker C.X. lentokone löysi kohteen, Muolaa
Pudotettu TB-3
Suomalaiset sotilaat tarkastavat raskaan strategisen TB-3 pommikoneen jäännöksiä, Taipale
Hyökkäys
Puna-armeijan liekinheitintankki yrittää polttaa Sk 10 ("Kymppi") bunkkeria puolustavia suomalaissotilaita, Summa-Hotinen
Kranaatinheitinpatteri
Puolustusvalmistelut Neosaari-kylän lähettyvillä, Taipale
"Miljoonalinnake"
Valtaamisryhmä lähestyy Mannerheimin linjan suurinta bunkkeria, "Miljoonalinnaketta" (Sj 5), Summa-Lähde
|